Planti tausen pipal long Tasmania stet bilong Australia i pas stap na oli no save long stap bilong samting olsem 100 pipal taim ol bus paia oli no nap iet long kontrol i wok long gpo het long paia.
Ol daunim igo daun birua bilong dispela paia nogut bilong stet tasol oli givim woning igo long ol pipal long stap was gut.
Paia i kukim daun mo long 100 propeties taim buspaia ibin stat long bikpela taim bilong hot long Fraide, na polis i givim woning olsem ating oli nap painim ol dai bodi taim ol tim igo sekim ol haus long ol komuniti we paia i kamapim ol bikpela bagarap.
Polis i tok long tete moning olsem oli igo mekim wok painim aut long 245 ol propeties long Dunalley em paia ibin kamapim bikpela bagarap long south-east bilong kapital Hobart, tasol ino pianim ol bodi.Praim Minista Julia Gillard bai igo mekim lukluk ran long dunalley tude.
Planti tausen pipal i stap pas antap long Tasman Penisula bihainim bikpela Forcett buspaia na i katim rot long ol igo long ol narapela hap bilong stet, na ol pipal long hap i tok ol kaikai i stat long ran aut.
Oli tok bai oli opim liklik hap bilong main access road long Penisula tete moning bilong larim ol pipal i stap pas na ol saplai igo long hap.
Tasmania Fire Service i daunim heve bilong birua long Forcett paia na narapela long Lake Repulse igo long 'watch and act'.
Tasol ol paia kru i tok drop bilong tempretsa na diu antap long graun i mekim hat long wokim ol ples bilong stopim paia raun long Forcett paia long nait igo pinis.
Paia long Frocett ibin givim bikpela bagarap na heve winim mo long 40 buspaia i stap lai iet long olgeta hap bilong stet.
Oli ting bai givim heve igo long ol komuniti long Taranna na Eaglehawk Neck long southern said bilong Tasman Penisula tude.
Oli ting tu olsem Blow Hole Road, Blackman Bay roda na Bangor eria long north bilong peninsula bai nap bungim heve long ol paia.
Buspaia long Lake Repulse nau i stap long east bilong Ellendale na oli ting bai givim heve igo long taun wantaim tu Karanja, Westeray, Hamilton na Ouse tude.
Map: Tasman Peninsula bushfires
Emergency Services Minista bilong Tasmania David O'Byrne i tok no gat ren long ol wik ikam bai mekim dispela heve igo nogut mo.
Em i tok, dispela bai min olsem heve in bai ikam long ol buspai oli gat nau tasol narapela buspaia long ol eria inap kamap long Tasmania.
Ino gat pawa saplai igo long Tasman Peninsula, longwanem paia i kukim 300 pawa pols, na oli ting bai kisim samting olsem wan wik pastaim long oli gat pawa saplai.
Ol pipal long hap i stap pas iet olsem John Hamilton i tok oli laikim hariap ol kaikai na narapela ol saplai.
Emi tok bai i gutpela sapos oli kisim kaikai igo bilong ol pipal. Em i save olsem wanpela lain bilong ol kar ibin go long emergency centre long Nubeena, tasol i lukim olsem planti femali bai i ran aut long kaikai nau.
Oli gat nid long putim ol samting igo long ol stua na i gat nid bilong givim kaikai igo long ol pipal long hap.
Mr Hamilton i tok i gat tu bikpela kros long emergency services i pasim ol rot em nau i mekim Peninsula i stap long em iet.
Emi tok oli i gat ol pipal long kar pak bilong ol em ples we polis i bin salim ol igo stap na oli igo bek long ol hausa bilong ol.Ol i mas opim rot kuik. em i tok olsem oli bel kaskas long oli pasim rot.
Polis ibin tokim ol olsem ol rot bai stap pas iet igo nap oli seif na oli rasuim ol samting antap long ol rot.
Ol bot i wok long kisim ol pipal long hap na ol turist long peninsula igo longn Hobart long wiken, we oli kirapim wanpela emergency centre long City Hall.
Oli painim ol ples bilong ol pipal igo stap bilongolpipal long centre na oli klosim centre pinis.
Australain Federal Government i statim emergency relief payments igo long ol pipal husat i bungim heve pinis long ol buspaia na Red Cross i statim pinis wanpela buspaia apil.
Ekting Polis Komisina Scott Tilyard ibin tokim ol ripota long Sande olsem oli nap save long stap bilong samting olsem 100 pipal em ol otoritis ino tokaut long oli save long we oli stap.
Emi no bilong tok olsem dispela pipal i bungim heve, tasol i tru olsem oli no nap tokaut oli lus igo nap oli save olsem oli stap laik iet.
Ekting Komisina bilong Polis i tok oli wari long ol dispela pipal na bai igo het long painim ol.
Em tok mipela i mas ting tu olsem ating ol bai painim wanor mo pipal i dai pastaim long oli pinisim wok bilong painim ol.
Komisina Tilyard i tok polis i go het long mekim ol wok pianim longol bildings long ol komunitis em paia ibin kukim long Dunalley, Boomer Bay na Marion Bay.
Oli gat ol tim antap long graun nau, na mekim ol haus sek long ol propeti paia i kukim daun.
Sampela long ol i shacks, sampela long ol i haus, sampela bilo ng ol i outbuildings.I gat nid bilong ol long luksave gut olsem ino gat pipal i lusim laifs bilong ol long wan wan eria.
Dispela wok bai kisim planti taim na i gat nid long oli mekim gut dispela wok painim.
Gallery: Fires rage across Tasmania
- Photo: The burnt out remains of a building at Connolly's Marsh in south east Tasmania after a bushfire went all the way down to the waterfront, January 6, 2013. (Audience submitted: Lynne Meale)
- Photo: Fire burns inside a power pole after it was burnt through by the bushfire in Forcett, south east Tasmania, January 6, 2013. Read the story (Audience submitted: Shane Humpherys)
- Photo: Police road block at Forcett, cutting off access to the Tasman Peninsula where bushfires are raging, January 7, 2013. (ABC News: Damian McIver)
- Photo: A bushfire burns near houses on a hillside near Sugar Loaf Rd in the Carlton area of Tasmania on January 4, 2013. (Audience submitted: Lynne Meale)
- Photo: Bushfire damage in Boomer Bay, near Dunalley, south-east Tasmania, January 5, 2013. (AAP: Chris Kidd/News Limited Pool)
- Photo: Emergency workers assist evacuees with personal and financial counselling inside Hobart Evacuation Centre at the City Hall after bushfires on January 6, 2013. (AAP: Rob Blakers)
- Photo: A house damaged by a bushfire is seen from a helicopter in Boomer Bay, near Dunally in Tasmania, January 5, 2013. (AAP/News Limited Pool: Chris Kidd)
- Photo: Homes damaged by a bushfire are seen from a helicopter between Dunalley and Boomer Bay, Tasmania, Saturday, Jan. 5, 2013. (AAP Image/News Limited Pool: Chris Kidd)
- Photo: At least 65 properties in Dunalley, in Tasmania's south-east, have been destroyed by a bushfire, pictured on January 5, 2013. (ABC: Edith Bevin)
- Photo: Chimneys are all that are left standing after a bushfire destroyed a house in Dunalley, Tasmania on January 5, 2013. (AAP/News Limited: Chris Kidd)
- Photo: A destroyed building is pictured in the fire-ravaged town of Dunalley in Tasmania's south-east on January 6, 2013. (ABC: Edith Bevin)
- Photo: The aftermath of a bushfire that ravaged Dunalley in Tasmania's south-east, pictured on January 5, 2013. (ABC: Edith Bevin)
- Photo: A primary school at Dunalley, pictured on January 5 2013, has been burnt down in a bushfire that has also destroyed 65 other properties in the area. (ABC: Edith Bevin)
- Photo: A bushfire south of Bicheno, on Tasmania's east coast, burns on January 6, 2013. (ABC: Jonathon Gul)
- Photo: Smoke from bushfires obscures the River Derwent at Hobart on January 6, 2013 (ABC: Andrew Fisher)
- Photo: The body of a ring tailed possum lies in the aftermath of the bushfire in Forcett, south east Tasmania, January 6, 2013. (Audience submitted: Shane Humpherys)
- Photo: A house burns as a bushfire engulfs Connellys Marsh, between Dunalley and Primrose Sands, in south-eastern Tasmania on January 5, 2013. (ABC: Edith Bevin)
- Photo: A house burns near the water at Connellys Marsh, between Dunalley and Primrose Sands, in Tasmania's south-east on January 5, 2013. (ABC: Edith Bevin)
- Photo: Smoke wafts over Coles Bay Road at the Apsley River crossing in Tasmania's north-east amid a fire emergency, January 5, 2013. (ABC News: Jonathan Gul)
- Photo: Tessa Groenewold takes a photograph of smoke billowing from a bushfire as she evacuates Primrose Sands in Tasmania, January 4, 2013. (Audience submitted: Tessa Groenewold)
- Photo: Residents watch the blaze get bigger at Primrose Sands, in Tasmania's south-east on January 5, 2013. (Audience submitted: Kate Butterworth)
- Photo: A bushfire at Dunalley lights up the skies at nearby Primrose Sands in Tasmania's south-east on the evening of January 4, 2013. (Audience submitted: Kathy Webster)
- Photo: Smoke from a bushfire along the Tasman Highway rises above Bicheno, in eastern Tasmania, on January 5, 2013. (Audience submitted: Ken Collier)
- Photo: A view of bushfires on the Tasman Peninsula, as seen from Hobart, January 4, 2013. (Audience submitted: Ian Stewart)
- Photo: Fires burn at Forcett, just east of Hobart, as seen from across Storm Bay, January 4, 2013.
(Audience submitted: Michael Gay Photography)
- Photo: The bushfire burns at Dodges Ferry in Tasmania on January 4, 2013. (ABC Open Tas via Twitter)
- Photo: The view from Hobart towards Dunalley on January 4, 2013. (Ian Lim/DiscoverTasmania)
- Photo: The deep red over Mt Wellington in Hobart, Tasmania on January 4, 2013. (Twitter: @SussanSays)
- Photo: Smoke from the Derwent Valley fire creates a dramatic sunset over Mt Wellington, as seen from the Eastern Shore, on January 4, 2013. (Audience submitted: Matthew Fletcher)
- Photo: Bushland destroyed by the bushfire burning out of control near Lake Repulse, north-west of New Norfolk in southern Tasmania on January 4, 2013.
- Photo: A photo of the fires in Bicheno taken from the Tasman Highway at 5.30pm on January 4, 2013 (Audience submitted: Bridgette Huddlestone)
- Photo: Smoke from a bushfire near Forcett towers over Park Beach outside Hobart, Tasmania, on January 4, 2013. (Twitter: Mic and Jo Giuliani)
- Photo: Smoke from a bushfire rises over a Hobart neighbourhood on January 4, 2013. (Twitter: Botonaine)
- Photo: Smoke rises from a bushfire in the Forcett/Copping area outside Hobart, Tasmania on January 4, 2013. (Rebecca White)
- Photo: A helicopter dumps water on a bushfire in Epping Forest, in the Northern Midlands area of Tasmania, on January 4, 2013. (ABC News: Emily Bryan)
- Photo: Smoke billows from the bushfire raging near Forcett in south east Tasmania, January 3, 2013. Read the story (Audience submitted: Ian Stewart)
- Photo: A large plume of smoke rises from the bushfire raging at Richmond in south east Tasmania, January 3, 2013. Read the story (Audience submitted: Andrew Page)
- Photo: A bushfire which began burning near Forcett yesterday is threatening communities around Copping. (ABC: Andrew Fisher)